Arnab Village di Kundasang, Ranau

Assalamualaikum

Korang memang tau kan yang aku sefamili memang suka sangat pegi ke Kundasang. Tiap tahun memang tak pernah miss ke sana. 

Sebab apa ?? satu sah-sahlah senang ke sana, kan tempat sendiri. Dari KK ke Kundasang cuma ambil masa sejam 45 minit ja. Dekat ja, hujung-hujung minggu pun kalau tetiba nak pegi ke sana, boleh ja gerak terus ke sana. 

Kedua, tempat ni memang best. Sejuk-sejuk, nyaman. Kalau nak fefeeling di obersi bole ja pegi ke sini. Jangan tak tahu kat sini ada 'New Zealand' tau. Angin sejuk pergunungan sangat-sangat nyaman tau. 

Ketiga, banyak tempat korang boleh lawat kalau ke Kundasang, selain 'New Zealand' kat Desa Cattle Farm tu, korang boleh ke Taman Kinabalu, lawat hutan di kaki Gunung Kinabalu tu, kalau berstamina tinggi terus boleh daki, tapi yang ni kena register awal-awal lah. 
Makan sayap ayam panggang sambil menikmati pemandangan Pekan Kundasang, mengingati sejarah masa lampau di War Memorial Park, berspa kaki di Tagal Sg Luanti, mandi-manda di air panas Poring atau hirup teh segar dari ladang di Sabah Tea Garden. 

Dan tempat yang aku nak kenalkan kat korang ni, mungkin akan menjadi salah satu tarikan baru di Kundasang | ARNAB VILLAGE | ...
Actually aku tahu tempat ni pun melalui FB, ada rakan-rakan yang telah pegi tempat ni. Katanya best, best untuk mereka yang gemar dengan binatang comel berbulu ni. Dan yang paling excited semestinya kanak-kanak kan. 

Tempat ni baru lagi sebenarnya. Masa aku dan family pegi ke sana, tempat ni masih under renovation. Ada kawasan kecil ja yang dibuka untuk pengunjung. 
Tiket masuk ke tempat ni cuma RM3.00 untuk orang dewasa dan RM2.00 untuk kanak-kanak.


Sumber : FB Arnab Village

Untuk kanak-kanak memang happylah. Gembira sebab nampak banyak arnab-arnab comel lagi gebu berkeliaran. Tapi keadaan tempat ni masa kami ke sini, agak kurang memuaskan. Mungkin kerana tempat ni masih baru agaknya, so keadaan persekitaran agak tidak terurus. Harap-harap ianya cepat diperbaiki so bolehlah kami ke sini balik. 

Ni aku kongsikan aksi Shumi, Shamzi dan Damia sedang 'bergaul' dengan arnab-arnab gebu tu. Gambar sekeliling tempat ni tak ada sebab banyak yang sedang di renovate.






8 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. wow.... seronoknya... syok main dgn rabbit yer... :)

    ReplyDelete
  2. hehe.. hi kak.. kalau saya pula suda rasa menginap di sana Arnab Village.. ada buat program di sana dulu.. ya tempat ni masih baru.. tapi bila dapat rasa menginap di sana 3 malam.. tenang jak rasa.. jauh dari bunyi2 kereta.. http://puankuci.blogspot.my/

    ReplyDelete
  3. terlalu cute ni !!!
    anak2 aida mesti excited kalau ke sini.
    boleh usik2 rabbit gitu.
    aida ni penggeli tapi anak2 aida dedahkan kpd semua nyer.

    ReplyDelete
  4. Budak budak sukalah pergi sini, dapat tengok pegang Arnab mcm tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post