SUSU FRISO GOLD | Penghadaman sempurna, anak-anak sihat bertenaga - Mia - Memories of Mine

Latest

Saturday, December 10, 2016

SUSU FRISO GOLD | Penghadaman sempurna, anak-anak sihat bertenaga

Assalamualaikum

Korang tau tak, antara cabaran para ibu bapa zaman sekarang ni, selain dari segi penyediaan keperluan anak-anak seperti pendidikan, tempat tinggal yang selesa, pakaian, makanan dan keselamatan .... kesihatan anak-anak juga menjadi salah satu tanggungjawab mencabar untuk para ibu bapa.

Mungkin pada zaman dahulu, bila mana sesebuah kawasan itu belum lagi dimajukan risiko untuk anak-anak mendapat sakit adalah kurang. Kalau korang ingat zaman kanak-kanak kita dahulu, bermain hujan, relaks ja. Langsung tak demam. Tidak seperti sekarang, termasuk aku sendiri, hujan ja terus panggil anak-anak masuk ke dalam rumah, jangan main air hujan takut demam, takut selsema.
Yelah sekarang ni persekitaran kita penuh dengan pencemaran. Nak-nak lagi yang duduk kat bandar macam aku ni. Asap kenderaan, asap dari kilang, malahan asap rokok sangat tidak baik untuk anak-anak kecil kita.

Tapi tak kan disebabkan itu, kita nak menyekat aktiviti anak-anak kita di luar. Tak kan kita nak kurung anak-anak di dalam rumah semata-mata nak elak mereka mendapat sakit. 😰

Pengalaman merupakan satu proses pembelajaran

Aku sebagai seorang ibu percaya, lebih banyak anak-anak membuat aktiviti di luar rumah, lebih cepat otak mereka berkembang. Setiap pengalaman merupakan satu proses pembelajaran bagi anak-anak kita.


Kita sebagai ibu bapa kena sentiasa kena bijak membahagikan masa. Sesibuk mana pun kita, masa bersama dengan anak-anak adalah amat penting bagi mereka. Anak-anak terasa lebih dihargai dan terasa disayangi apabila kita sendiri turut serta dalam aktiviti seharian mereka.

Biarkan anak-anak melakukan aktiviti yang mereka gemari. Aku tak paksa anak untuk melakukan aktiviti yang tidak disukai oleh mereka, tanya apa yang mereka suka lakukan dan sentiasa sokong tetapi pada masa yang sama pantau mereka.


Seperti anak-anak aku, mereka amat gemar bermain di kolam renang. Setiap kali cuti sekolah atau cuti kelepasan am, aku akan mengambil kesempatan yang ada dengan membawa mereka ke kolam renang. Bila melihat anak-anak seronok, aku sebagai ibu juga tumpang gembira.

Jangan bimbang jika anak-anak kotor semasa mereka bermain di luar. Seperti zaman kanak-kanak kita dahulu bermain pasir di pantai, bermain masak-masak menggunakan tanah dan daun, masuk ke kebun memungut biji getah ... semua itu ada proses pembelajaran bagi anak-anak. 



Biar anak-anak kita sendiri merasa pengalaman itu sendiri. Seperti pengalaman memberi makan haiwan peliharaan dengan menyuap baja ke mulut arnab menggunakan tangan mereka sendiri. Bagi anak-anak, aktiviti seperti ini adalah sesuatu yang sangat menyeronokkan hingga mereka tak berhenti bercerita sesama sendiri tentang pengalaman mereka itu.

Oleh yang demikian untuk pastikan anak-anak kita dapat merasai semua pengalaman itu dan dapat melakukan aktiviti di luar tanpa gangguan,  kita sebagai ibu bapa kena bijak untuk mencari alternatif untuk meningkatkan daya tahan anak-anak melawan penyakit dan memastikan mereka kuat dari dalam.
Salah satu caranya ialah dengan memberi anak kita minum susu yang bernutrisi tinggi seperti Susu Friso Gold

Dihasilkan oleh alam semulajadi, ditambah baik dengan Sains




Susu Friso Gold yang dihasilkan dari alam semulajadi diimport terus dari Belanda. Kenapa ianya dikatakan dihasilkan dari alam semulajadi? ini kerana lembu-lembu yang ada di lebih 19,000 ladang mereka dijaga dan dipelihara dengan baik dan sempurna. Mereka percaya lembu yang dijaga dengan rapi secara semulajadi dapat menghasilkan susu yang berkualiti dan mempunyai khasiat tinggi yang sesuai untuk kesihatan dalaman anak-anak.

Apabila selesai proses di atas, susu yang dihasilkan ditambah baik dengan sains. Ianya untuk memastikan susu ini betul-betul memberikan nutrisi yang sepenuhnya kepada anak-anak kita.
Kualiti sangat dititik beratkan oleh pihak Friso Gold, semua proses dipantau dengan rapi bermula daripada penjagaan lembu-lembu di ladang, kemudian dalam proses pengeluaran susu serta proses pembungkusan di kilang. Semua ini diambil berat agar susu yang diminum oleh anak-anak kita betul-betul bernutrisi dan semulajadi tanpa ada sebarang bahan tambahan.


Teknologi LocNutri™


Hasil carian imej untuk teknologi locnutri oleh friso gold

Selain meningkatkan daya ketahanan anak-anak, Susu Friso Gold ini juga dipertingkatkan dengan Teknologi LocNutri™ dimana ianya membantu mengekalkan nutrien dalam struktur asal sewaktu proses pengeluaran, supaya mudah diserap tubuh dan senang dihadamkan.
Melalui kaedah Teknologi LocNutri™ susu dihasilkan menggunakan hanya sedikit haba semasa proses penghasilan formula, agar protein dapat dikekalkan sebaik yang mungkin dalam struktur asalnya.

Untuk lebih memahami Teknologi LocNutri™ ini, korang boleh tonton video penerangan tentangnya di Video Teknologi LocNutri™

Jadi korang tak perlu risau, takut anak kita tak sesuai dengan susu ni? Bila minum susu ni bukan sahaja ianya menambah daya tahan anak dari dalam malahan membantu proses penghadaman mereka.


Apabila anak-anak mempunyai kesihatan penghadaman yang baik, daya ketahanan badan mereka akan bertambah baik. Apabila anak kita kuat dari dalam, mereka lebih gembira dan sedia menikmati masa di luar bersama dengan kita!


 Penghadaman sempurna, anak-anak sihat bertenaga!!


Untuk mendapatkan sampel percuma atau mempunyai sebarang soalan, kemusykilan atau maklum balas tentang produk, syarikat atau perkhidmatan Friso Gold, korang boleh hubungi mereka di

Talian Khidmat Pelanggan Friso Gold di 1-800-881647 (isnin hingga jumaat, 8.30 pagi - 4.30 petang)

atau

Email ke frisogoldcareline@frieslandcampina.com












3 comments:

Komen seikhlas hati ... Thanks!