Sabar - Mia - Memories of Mine

Latest

Friday, February 15, 2013

Sabar

Assalamualaikum

Kita diajar untuk bersabar....sabar itu separuh daripada iman, ayat ini yang biasa kita dengar dan harus diamalkan dari kecil lagi......tapi itulah kan, kita hanya manusia biasa, walau seteguh dan sekuat mana kita bertahan, kadang kala kesabaran diri bergoncang juga, mungkin sebab itu timbulnya ungkapan kesabaran seseorang itu ada batasnya.....saya sendiri akui, kesabaran saya pun ada hadnya......tetapi itu bukannya boleh dijadikan alasan untuk kita melakukan perkara-perkara yang menyimpang apatah lagi sehingga melanggar hukum agama.....sama-samalah kita perbaiki diri.....


Sumber : Facebook

24 comments:

  1. org2 yg beruntung adalah orng2 yg sabar...

    ReplyDelete
  2. Insyaalah, berkat kesabaran kita segalanya akan berbalas...

    Btw, minta tolong LIKE ni sekali boleh tak....??

    http://ayuejean.blogspot.com/2013/02/1-like-1-love.html

    ReplyDelete
  3. @AyueJean AJ: Betul tu......insyallah akan di like.... :-)

    ReplyDelete
  4. Orang sabar mesti Tuhan tolong ... :)

    ReplyDelete
  5. Mata kasar melihat kerugian org yg sabar tapi sebenarnya mereka yg sabar adalah org yg beruntung.

    Lihatlah betapa rasulullah begitu sabar menangani kejahatan musyrikin dgn sabar hingga akhirnya mereka dtg pada baginda utk mengucap syahadah...

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. beruntung klu jadi org2 Sabar ni.. Byk hikmah yg akan kita perolehi kemudian nya..:)
    TQ sharing Mia...

    ReplyDelete
  7. @Kakzakie: Contoh yg terbaik adalah Rasulallah kita....

    ReplyDelete
  8. Betul tu Mia...tapi kadang tu tak sabar jugak..huhu

    ReplyDelete
  9. ya sama kita banyakkan bersabar..Done nutrlite

    ReplyDelete
  10. KALAU X SABAR MMG HURU HARA DUNIA NI

    ReplyDelete
  11. @hainom OKje:Betul tu....kita kan manusia biasa sahaja memang kadang2 hilang sabar juga...huhu

    ReplyDelete
  12. bukan senang nak sabar, plus lagi kita bersabar, lagi banyak cabaran duk uji kesabaran tu. so... yg boleh kita buat,bersabar la jugak. hehehe chill, I faham.

    ReplyDelete
  13. @Nastyna: Betul tu......akhirnya terpaksa bersabar juga....hehe

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!