Bila suami rasa sakit bersalin - Mia - Memories of Mine

Latest

Tuesday, November 11, 2014

Bila suami rasa sakit bersalin

Assalamualaikum

Pengalaman yang paling sakit tapi bererti buat si ibu tetapi kadang-kadang ada para suami yang kurang rasa prihatin bila melihat atau mendengar para isteri yang mengadu rasa takut bila hendak bersalin nanti. Kata segelintir suami (segelintir je, bukan semua kan....) menganggap si isteri bersifat terlalu mengada-gada dengan meminta simpati daripada si suami.

TAPI tahukah para suami, tahukah betapa sakit rasanya ketika hendak melahirkan anak ...


Sumber : Google

Bayangkan betapa sakitnya ... aku yang dah bersalin 3 kali ni (semua normal) masih ingat segala kesakitan tetapi sangat bermakna itu ... nasib baik hubby seorang suami yang sangat prihatin (puji nampak ... sapa lagi nak puji kan ... hehe). Tak dapat aku bayangkan perasaan seorang isteri yang sedang dalam kesakitan tetapi suaminya tak prihatin ... sakit sikit nak ngada-ngada ... huh!

Aku pula yang emo .... bukan apa terbaca berita ni je semalam ... dalam Harian Metro



Baca selanjutnya di Harian Metro




Note : Kalau boleh suruh semua suami cuba benda ni ... test sikit camna rasa sakit nak bersalin tu ... hehe





12 comments:

  1. Huhuhu... Sedih bila teringatkan isteri bersalin...

    ReplyDelete
  2. wahhhh bagusnyer kalau ada mesin tu kat Malaysia...

    ReplyDelete
  3. Bunyinya kelakar tapi bagus juga bagi kaum lelaki merasa sama walau yg pasti mestilah tak sama...

    ReplyDelete
  4. labour pain, mmg sakit yg paling kuat selepas sakit mati...

    ReplyDelete
  5. Sue dah rasa sakit czer dan normal. Kalo buat kt msia nk jg try bg hubby rasa ;)

    ReplyDelete
  6. Saya tak kisah dah sebab saya dah ada 6 anak dan semuanya saya yang rasa sakitnya. jika tanya isteri saya, dia tak tahupun macamana sakit nak bersalin. Alahan mengandung isteri saya yang rasa dan sakit bersalin saya yang rasa, adilkan?

    ReplyDelete
  7. Beranak operate juga rasanya termasuk sakit beranak yg 57 del pain tukan hihi...
    Gitulah namanya pompuankan Mia....sakit sakit pun berani bertarung nyawa juga demi seorang anak... En Suami silalah sayangi isteri memasing yer....

    ReplyDelete
  8. barulah merka boleh rasa macam mana perasaan wanita tu bersalin kan mia

    ReplyDelete
  9. Kat UK ni pun ada rancangan TV yang para suami boleh cuba test alat simulasi sakit contaction tu... Mula2 mereka gelak jer bila pakai alat tu masa mild contaction.. Tapi bila sampai peak contraction, menggelupur kaum adam ni menahan sakit... baru lah masing2 kata akan hargai setiap pengorbanan isteri :)

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!