Surat Penting itu - Mia - Memories of Mine

Latest

Tuesday, March 18, 2014

Surat Penting itu

Assalamualaikum

Surat apakah itu ??
Minggu ni tengah tertunggu-tunggu surat itu. Debar-debar rasanya cam menunggu surat dari kekasih gayanya..hehe Mana tak, surat tu yang akan menyatakan masa depan aku adakah telah berjaya untuk melangkah ke depan atau tidak ??

Yang keja2 kat company swasta tu, tahu surat apa yang aku maksudkan tu.
Rata-rata keputusan tahun kewangan company swasta adalah pada bulan Mac. Untung ke tidak ??
Bagi pekerja pula, rasa berdebar-debar sebab diberi sekeping surat putih bertanda tangan CEO, yang mengatakan anda layak untuk diberi BONUS sekian sekian jumlahnya.
Dan anda layak untuk dinaikkan pangkat dengan gaji baru sekian sekian jumlahnya berkuatkuasa pada 1 April ni.....

Tak ke ko berdebar-debar ??
Aku tertanya-tanya berapa bonus yang akan diterima ?? berapa gaji baru yang akan aku terima ?? naik pangkat ke aku ??
Dengan kenaikkan harga barang sekarang ni, rata2 kesemuanya pun mahal, memanglah aku berharap sangat untuk mendapat kenaikan gaji kalau naik pangkat lagilah baik.
BONUS tu aku tak kisah tapi kalau ada kiranya ianya sebagai sagu hati untuk penat lelah kita semasa membuat kerja. Tapi bagi aku, aku lebih pentingkan kenaikan gaji sebab akan kita terima setiap bulan bukannya seperti bonus yang hanya sekali kita nikmati.



Sumber : Google Image

Tapi kalau gini dah company nak bagi, siapa yang tak nak kan....hehe


Nanti aku cite lagi kalau suratnya dah sampai ye......(^_^)





14 comments:

  1. insya'allah..ada rezeki mia nanti..
    dulu2 ada dok tunggu jugak bonus tapi skrg tak..
    tempat keje zee skrg ni tak tentu..bergantung la..kalo bulan tu ada untung terus dapat..takde nak tunggu cukup tahun..kadang 3 bulan berderet dapat tapi paling banyak pon separuh gaji jer..okay la tu..

    ReplyDelete
  2. oo tak tau plak sbb sy makan gaji ngan gomen.Balik kang kena tanya bini la cenggini hehehe

    ReplyDelete
  3. Kalau sykt kakak ni Mia closing a/c setiap akhir Dec. So kenaikan gaji bermula Jan dgn penerimaan bonus juga bersama gaji Jan setiap tahun..

    Harap semua yg baik-baik buat Mia..

    ReplyDelete
  4. all the best dan semoga dimurahkan rezeki Mia... Farah selesai sudah...dah selamat dalam bank dah pun...hew hew hew...

    ReplyDelete
  5. mudah-mudahan murah rezeki mia..mana tau dpt naik pangkat kan. hehe

    ReplyDelete
  6. aminnn...moga murah rezeki :)

    psstt...saya pulak akan berdebar-debar bulan depan menunggu surat ituuuu :)

    ReplyDelete
  7. woahhh.. Zara pon ikut bdebar2 baca.. haha. semoga dpt khabar yg baik yeee.. =)

    ReplyDelete
  8. bestnya..moga dimurahkan rezeki..amin..

    ReplyDelete
  9. Semoga dapatlah dua2 nya nanti inshaallah yer mia..bolehlah blanjer kitorang..hehe

    ReplyDelete
  10. Moga mendapat perkhabaran yang baik.. insyaAllah.. ;)

    ReplyDelete
  11. AKu punya tak tau lagi. End of this month atau awal april nih. Salary increment plak slalunya june.

    ReplyDelete
  12. seronok nye....best jugak dapat keja swasta ne kan kak mia....bonus dapat 3kali setahun..ada yang dapat 4 kali setahun..Alhamdulillah...tapi kalau naik gaji tahun2 pun best juga...kikiki

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!