Shopping tak lengkap tanpa anak!

Assalamualaikum


Aku 'kalau boleh' bila nak membeli pakaian sendiri, tak bawa anak-anak. Aku kan kalau membeli pakaian sangat mengambil masa yang lama, takut anak-anak bosan dan takut juga kalau dapat jelingan dari salesgirl2 yang jaga baju tu sebab anak2 buat tempat seumpama taman permainan. :P

Kalau jalan dan membeli belah sorang2 sangatlah best gitu. Bebas dan tenang dalam membuat pilihan. Mulut pun rehat sebab tak payah pot pet pot pet bebelkan anak. Dapat beli apa yang kita mahu. 

Tapi kan masalahnya .... aku tak SUKA jalan sorang2 tanpa anak-anak dan hubby. Aku rasa sangat kekok bila berjalan kemana2 tanpa anak2 dan hubby (tolak urusan kerja). Rasa cam tak lengkap, ko happy2 riang gembira berjalan tapi anak2 kat rumah. Aku rasa sangat tidak best. Cam tak adil pun ada juga. 
Memanglah ada sesetengah orang akan cakap, sesekali kita perlukan masa untuk kita bersendirian untuk buat benda yang kita suka. Ok itu kata orang, pendapat orang aku hormati.

Aku memang tak biasa bila berjalan tanpa anak2 kecuali kalau ada hal2 yang tak dapat dielakkan. Selagi boleh bawa, aku akan bawa. 
Shopping baju aku ke, hubby ke, aku akan bawa. Biarlah salesgirl tu nak bagi jelingan tajam ke, jelingan maut ke, jelingan manja ke ... asal anak2 aku gembira. 
Anak2 ribena haruslah kat mana2 tempat pun riang gembira. Asal tak rosakkan tempat sudahlah ... hehe

Hari tu shopping baju, mesti nak try2 kan. So untuk mengelakkan hubby pening kepala jaga 3 beradik tu, aku bawa sekali Damia masuk dalam fitting room.
Siap cuba semua baju sambil control Damia yang nak cuba buka pintu. Nasib baik cermin dalam fitting room tu lengahkan Damia. Kalau tak sia2 orang kat luar sedang tunggu bilik dapat wayang free. 

Korang tengoklah budak jakun nampak cermin cam gitu. Ada 4 Damia katanya ... 






Note : Lain orang lain pandangannya .. ok :)



10 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. hehehe..macam2 ragam anak2 dibawa beshopping..sabar ja la kan mia..asal sama2 happy.. ;D

    ReplyDelete
  2. Sue pun akan bawa anak. Cuma kalo megasale cth di mid valley , sogo x bawa anak takut hilang.

    ReplyDelete
  3. susah mau shopping kalau ada budak kecil kan haha

    ReplyDelete
  4. Salesgirl kat Malaysia ni, mmg style dia suka jeling2...suka ikut kita ke mana sahaja..mmg rasa rimas gak...masa saya di australia dulu, kita sampai ke mana mana kedai/ butik, salesperson nya akan tanya kita, perlukan bantuan? Dan mereka akan bagi kita merayau rayau, free to explore kedai diam berapa lama lah pun...bila perlu bantuan, baru kita panggil mereka

    ReplyDelete
  5. mmg camni...
    aa2 pon enjoy jugak sbnarnya shopim dgn ank2..riuh rendah jadinya..

    ReplyDelete
  6. sbb anak lah teman ke mana saja kite pergi. kalau tak compom rasa janggal kan yanggg

    ReplyDelete
  7. Setuju..... takut mereka bosan sebenarnya...Tau ajelah kita kalau pilih baju mcm nak borong banyak hihi...
    Okje pun tak biasa jalan sorang sorang Mia....mcm janggal pulak rasanya...
    Haha....bagus ada cermin tu anak dara mmg selalu leka kalau nampak cermin

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post