Khasiat Ulam Ulaman - Mia - Memories of Mine

Latest

Saturday, October 18, 2014

Khasiat Ulam Ulaman

Assalamualaikum

Sumber : Facebook/Rahsia Hawa



Siapa yang tak suka makan ulam kan....cicah dengan sambal belacan atau budu bagi mereka yang asal dari semenanjung (kat Sabah selalu makan sambal belacan), makan pula dengan nasi putih panas berlaukkan ikan goreng ke ikan kering ke.....perghhhhh nyaman..... :D




8 comments:

  1. Waduh waduh....baca ni jer pun dah rasa muda terus hahahaha Memang my faveret la ulaman tapi payah la nak dapat kan.

    ReplyDelete
  2. Petai x berani mkn gitu je.suka buat sambal tumis udang@ikan bilis petai.

    ReplyDelete
  3. daun selasih dengan pegaga je akak tak makan..yang lain semua sedap..lagi2 petai..tapi petai mahal la sekarang..huhu..

    ReplyDelete
  4. Okje nak kata fanatik sgt sgt kat ulam ulaman ni taklah jugak Mia tp. makan le hehe....Kalau suh pilih antara sayur campur ngan ulaman sure pilih sayur campur ...
    Betul kata DR...petai sekarang mahallah nak beli pun takut!

    ReplyDelete
  5. Dlm byk2 ulam2an...sy hnya suka mkan timun cicah smbal belacan...heheheheeh

    http://kameqdeanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Bagus makan ulam ni kan. Untuk kesihatan juga.

    ReplyDelete
  7. yang petai tuh kan mia dah berkurun dah aku tak merasa..sedapnya kalo masak ngan udang cili gitu kan...

    ReplyDelete
  8. Kalau ulam petai aku tak makan mentah². Kalau masak dgn sambal/gulai baru aku makan ☺

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!