Wordless Wednesday # 21 - Mia - Memories of Mine

Latest

Wednesday, February 6, 2013

Wordless Wednesday # 21

Assalamualaikum
Hari tu company ada buat majlis makan malam di Shangri-La Rasa Ria Resort, Tanjung Aru sempena Tahun Baru Cina dan penyerahan cek keuntungan kepada agen2 yang layak...jadi seperti biasa layan jak foto makanan yang dihidangkan hari tu (^_^)




 Salmon Yee Sang...ni tradisi orang cina....makanan pembuka selera terdiri daripada manisan, lobak dan ikan salmon


Sup perut ikan dan sayur-sayuran.....ni perut ikan yang sudah dikeringkan



Roasted crispy chicken....ni sedap walaupun simple jak...





Ikan merah masak stim ala teo chow



Daging lembu masak stew dengan cendawan....walaupun saya bukan peminat daging lembu tapi yang ni sedap rasanya....daging dia pun lembut jak...



Yam Ring Fried dengan sayur-sayuran....ok ok lah rasa dia


Yang ni saya suka.....sedap sangat pencuci mulutnya, mempelam manis dan sagu yang dicampur dalam santan kelapa....makan sejuk2 punya nyaman.....siap bertambah lagi....

49 comments:

  1. Alhamdulillah. Rezeki yang halal jangan ditolak. :)

    ReplyDelete
  2. wahh..sedap2 makanan nya Mia..
    sy tak pernah lagi makan Salmon Yee Sang tu..teringin juga nak cuba...:)

    ReplyDelete
  3. alahai terliur dah pagi² nie!

    saya suke yee sang!

    ReplyDelete
  4. Yee Shang kakak suka. Tak lama dapatlah kakak makan sebab dah nak CNY..

    ReplyDelete
  5. semuanye sedap2....selera tgk desert tu.

    ReplyDelete
  6. wah...semua yang dihidangkan kelihatan sedap2 blaka...terlir jgk dessert tuh..

    ReplyDelete
  7. sedap o semua tu makanan mia. lama sdh x makan chinese set punya dinner

    ReplyDelete
  8. yummylicious... seolah2 pembuka selera jer bila tengok gambar ni... hu hu hu...

    ReplyDelete
  9. Rezeki,rezeki..tgk pon nmpk sedap.

    ReplyDelete
  10. PERGHHHHH..TERLIUR BAB DESERT TU..

    ReplyDelete
  11. Sedap ka sup perut ikan tu... nda pernah makan sia... :D

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah makan kat shangrila..hehe

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah..makan free mesti best kan..

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah..
    berliur pula tengok santapan atas tu hehe

    ReplyDelete
  15. wah makan besar ye kak . hehe . terliur tengok dessert tuu !

    ReplyDelete
  16. @aTieYusof Family: Oklah rasanya Atie...manisan campur sikit hanyir salmon tu...tapi dorang dah letak air limau nipis dah...

    ReplyDelete
  17. @aTieYusof Family: Oklah rasanya Atie...manisan campur sikit hanyir salmon tu...tapi dorang dah letak air limau nipis dah...

    ReplyDelete
  18. @? Wina ?: Klu tengok gambar makanan mesti otomatik air liur jatuh...kah kah kah

    ReplyDelete
  19. @Kakzakie: Kadang2 ada yang tak berapa sedap yee shangnya tu kak....ada yg terover manis pulak...

    ReplyDelete
  20. @normi nieza: Sedap...tambah2 makan free lagilah sedap... :D

    ReplyDelete
  21. @ummuaidan: Mmg dessert tu sedap...saya bertambah tau makan...

    ReplyDelete
  22. @Kay Masingan: Bah cath...nanti kita pegi makan sama2lah konon

    ReplyDelete
  23. @Farah Waheda Wahid: Tulah tu, tak boleh tengok gambar makanan...mesti lapar lepas tu...

    ReplyDelete
  24. @Rafhani: Baru tengok belum test lagi...hehehe

    ReplyDelete
  25. @Ratu Hatiku: Ndada rasanya...tawar jak cam agar2 sebab suda kena kasih kering...

    ReplyDelete
  26. @Mrs Velentine:Kalau sendiri pegi makan di shangri la belum mampu lagi...huhu

    ReplyDelete
  27. @Amanda Suria: Mmg makan FREE yang paling best... :D

    ReplyDelete
  28. @MaMa Rey: Kan...tengo makanan mesti rasa air liur nak meleleh jak...hehe

    ReplyDelete
  29. @sabella mohamad: Sedap dik...dessert dia memang terbaeekk...

    ReplyDelete
  30. yummm yumm, so far i rasa seafood kat sabah yg paling heaven. everyweek butter prawn hhohoh.

    ReplyDelete
  31. Laparrr...

    Sup perut ikan? 1st time dengar.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!