Menu Malam Ni......Ayam masak kurma.... - Mia - Memories of Mine

Latest

Saturday, March 5, 2011

Menu Malam Ni......Ayam masak kurma....



Jangan heran kalau entri hari ni semua berkaitan dengan makanan...sebab hujung2 minggu jek aku rajin masak...konon le....malam ni tiba2 jek nak masak ayam masak kurma lagipun hari tu dah beli serbuk kurma adabi.....baki ayam hari tu pun masi ada lagi......so apalagi start le memasak....

Bahan - Bahan :-
Ayam
Serbuk Kurma
Bawang Merah
Bawang Putih
Halia
Santan (dalam kotak pun takpe)
Sedikit Minyak Masak
Garam
Serbuk Perasa

Cara Memasaknya...:-
Panaskan minyak dalam kuali....kemudian tumiskan bawang merah, bawang putih dan halia sehingga naik bau....masukkan serbuk kurma yang suda dilarutkan dengan sedikit air......biar sekejap hingga ianya pecah minyak....kemudian masukkan ayam dan air.....masak dalam 15 minit begitu.....setelah ayam hampir masak masukk
an santan, garam dan serbuk perasa.....tunggu dalam 5 minit begitu....ayam masak kurma kita dah sedia untuk dihidangkan........


^
^
^
dan inilah hasilnya.....menu makan malam aku hari ni bersama keluarga.....ayam masak kurma dan ulam2 - kacang bendi dan timun cicah sambal belacan (^_^)

2 comments:

  1. siok o baca2 resepi2 dlm blog ..mcm senang ja masak ni.. tpi.. belm tau blm cuba. sa malas masak o skg2 ni.. bleh rasa2 ka masakan ko ni a ..hehe

    ReplyDelete
  2. ko try jak Nc...senang saja tu...semua pun main terjun jak...hehehe

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!