Rakan-Rakan Positif!

Cukup korum 🤣

Bukan tidak mau move on tapi bila tengok gambar ni memang tersenyum sorang-sorang. Korang bila dah jumpa dengan orang yang 'satu kepala' dengan korang, jawabnya ketawa sepanjang masa. Hilang stress sekejap bila jumpa dengan mereka-mereka itu. 

Pose apakah?

Kmia sejak kahwin ... dah beranak pinak tambahan lagi berkerja 5 hari seminggu, sangat-sangat jarang berjumpa atau lepak dengan kawan-kawan. Lagipun masing-masing dah ada kehidupan sendiri, tidak boleh lagi lah ko nak berbual sehari semalam macam zaman-zaman study dulu. 
'Me Time' untuk Kmia memang tersangatlah jarang. Kmia paham kawan-kawan semua busy dan bila dah berkeluarga, seperti Kmia juga keutamaan itu diberi sepenuhnya kepada suami dan anak-anak.
Tapi kekadang tu ko kena ada ruang khas untuk diri ko sendiri. Makanya untuk mencari 'sudut' Kmia sendiri, wujudlah blog shumie-dz.blogspot.com itu. Apa yang Kmia lakukan bersama family, Kmia kongsikan diblog. Kisah anak-anak, kisah jjcm kami, check-in kami .. kira cam online diary gitew.

Dari suka-suka, tetiba jadi extra income pula. Tidaklah banyak tapi dapatlah juga cover-cover duit minyak dan belanja dapur. Tapi time tu hanya 'beroperasi' di rumah. Tak pernah attend mana-mana event atau review pun. Sehinggalah Kmia berjumpa pertama kali dengan rakan-rakan blogger dari negeri yang sama. Ramai rupanya blogger-blogger dari Sabah ni hehe. Selama ni rakan-rakan blogger Kmia mostly dari semenanjung dan kebanyakan 'job' pun dapat daripada mereka.

16 Jun 2017 1st event bersama Sabahan Blogger
Foto dari Yatie

Bermula dari gathering tu, Kmia suda mula attend event yang memerlukan blogger. Itu pun setelah Kmia terberkenalan *perkataan kah lagi tu .. dengan 2 orang blogger ni. Lan dan Joe dari curiostraveller.com. Mereka berdualah sebenarnya banyak membuka  peluang kepada blog Kmia untuk lebih dikenali walaupun pada awalnya kewujudan blog ini hanya sekadar suka-suka sahaja. Yang terbaik tentang mereka berdua adalah tidak pernah kedekut berkongsi ilmu dan pengalaman. Thanks guy!

Joe dan Lan

Bila dah beberapa kali attend event, terberjumpalah dengan adek-adek manis, Jun-Zie dari www.jun-zie.com, Yatie dari www.yatieowner.com dan Liza dari www.lizaizara.com. Hilang stress Kmia bila jumpa dengan dorang ni.

Jun-Zie

Bersama Liza dan Jun-Zie

Wefie Yatie, Joe dan Kakaknya si Yatie (sori lupa nama hehe)

Hampir 2 tahun kitaorang buat job sama-sama. Best sebenarnya bila ko dapat jumpa rakan yang sama minat dan positif!

Tapi kan dah lebih 12 tahun melibatkan diri dalam dunia blog ni, tiba-tiba terpikir untuk undur diri. 'Pencen' lah tu kiranya tapi tak berbayar hehe. Mungkin tahun ni last berblog atau tahun depan .. emmm Kmia pikir dulu lah ye.
Ok done sesi meluah hehe. Tentang off terus dari dunia blog tu memang ada dipikirkan. Sekarang ni kita teruskan dulu job-job yang ada tu ye. Ok bai!

4 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. jgnlah pencen awal ... byk lagi ni mau up cerita di blog ...
    :))

    ReplyDelete
  2. Alalaa..nda payah pencen lah, buat part time ja mcm saya..adsense dan affiliate sentiasa ada masuk setiap bulan..yg penting update sekali sekala..huhu!

    Jeles juga lah nda dapat join event ni..maklumlah sibuk! ada masa kita jumpa lagi..terbaik sabahan blogger!

    ReplyDelete
  3. jangan pencen dl, banyak lagi yang perlu dikongsikan dalam blog ni :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post