Kempunan pelancong Korea tu - Mia - Memories of Mine

Latest

Thursday, April 16, 2015

Kempunan pelancong Korea tu

Assalamualaikum

Alkisahnya cuti sekolah bulan Mac yang lalu kitaorang pergi ke Kundasang ... ye tempat feveret kami sefamily tu. Tak stay sana, pergi pagi balik petang. Boring duduk kat rumah so naik lah ke Kundasang makan sayap ayam madunya.

Sampai kat Pekan Kundasang, kitaorang rest2 lah kejap, nak bagi enjin kereta sejuk sikit sambil2 melihat pemandangan Gunug Kinabalu yang malu2 ditutup awan tu. 
Dekat keta kami tu adalah sekumpulan pelancong, orang Korea dan Indonesia sedang syok2 bergambar walaupun gunung tak nampak. 

Kitaorang tak keluar kereta, duduk2 sambil menikmati angin sejuk dipergunungan tu. Gitu ... tetiba Damia buat perangai. Diam membatu padahal baru je ketawa2 dengan abang2nya. 
Heran tapi bila aku tengok kat tepi kereta, rupa2nya salah seorang pelancong korea tu sedang cuba snap ambil gambar Damia. 
Dia minta izin nak ambil gambar Damia yang sedang memakai topi boboboy kaler oren tu. Aku faham walaupun kami cakap bahasa itik dan ayam. Sorang cakap korea sorang cakap orang putih kononnya. 

Aku keluarkan sikitlah Damia dari kereta supaya orang tu dapat snap tapi Damia masih berkeras sambil buat muka protes. Damia tak suka sebab dia tak kenal.
Pelancong tu tak putus asa .. dia pura2 kononnya pegi tempat lain, Damia leka sikit je, dia terus snap. Tapi rasanya tak dapat ambik gambar Damia. Hehe
Last2 dia minta izin pinjam topi boboboy Damia, ambil gambar sendiri sambil pakai topi tu. Aku lupa pula curi2 snap masa dia bergaya dengan topi tu. :P

Damia dan topi boboboy yang menarik perhatian pelancong korea tu. 


Pelancong Korea tu. Lelaki bertopi baju biru yang sedang bergambar dengan isterinya. Mungkin dia rindukan anaknya agaknya. 


Kempunan pelancong korea tu nak bergambar dengan Damia. Dapat gambar dengan topi jadilah. 
Lepas pelancong tu gerak, dorang nak ke Poring Hotspring lepas tu katanya ... Damia bukan main seronok lagi. Damia yang pula ajak bergambar, dia kata orang tu dah pergi. 


Nampak 3 beradik ni. Bukan main lagi.


Setepek lagi gambar Damia ala ala budak korea kulit hitam manis. Hehe


Note : ingat lagi masa Damia umur 3 bulan gitu. Dua orang pelancong wanita dari Korea juga bergambar dengannya. Aku pun pelik juga, apa yang different sangat rupa Damia ni dorang suka ajak bergambar. Emmmm... 




4 comments:

  1. Comeynya Damia.....mcm anak Korea kot....tu depa berkenan tu....
    Ikut ayah ek kulit Damia ni Mia, kalau ikut kulit emaknya, mesti melepakkan...

    ReplyDelete
  2. Hahaha..jual mahal bah si Damia.. amboi..comel betul topi nya.. pinjam boleh kah Damia? hehe

    ReplyDelete
  3. k.mia, salam perkenalan drpd kakmi (whatsapp group KBBA Borneo) :)

    comel anak kmia.. :)

    ReplyDelete
  4. Kelaka la damia..ingatkan sakit perut ke tadi...

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!