Suami ku beli kerepek! - Mia Kassim

Latest

BANNER 728X90

Thursday, March 12, 2015

Suami ku beli kerepek!

Assalamualaikum

Jadi ? Kenapalah bah kono ?? (baca dalam slang Sabah). Laki beli kerepek pun mo dikasi tahu semua orang ... huhu

Sentap sendiri ni ... hehe. Bukan apa saja jak nak ambik sikit aura tajuk2 drama yang popular sekarang ni. Semua pun nak guna 'suami' dan 'isteri'. 
Ok apa tajuk 'suamiku beli kerepek'. Memang betul suamiku beli kerepek. 2 balang besar lagi. 


Besar kan ? ... hubby aku ni kan ada satu hobi dia yang aku tak berapa gemar tapi suka. A'a camna pula tu. Tak suka tapi suka.

Dia rajin membeli barang2 atau makanan dari rakan2 sekerjanya. Hubby kan seorang cikgu, korang faham2lah bila dah kumpul ramai2 di bilik guru tu, kawan2 sekerja yang terutama cikgu pompuan akan promotelah barang2 yang dorang jual. Ada yang jual tupperware, kek2, kerepek2, kuih muih, minyak wangi pun ada ...

Dorang kalau promote kat hubby aku, memang untunglah sebab hubby kan suka membeli belah benda2 camtu. 
Nak cakap hubby ni cepat 'terpujuk' apabila dorang promote barang jualan mereka, ya juga. Sebab tu lah aku tak berapa gemar. Kadang2 membazir.
Tapi kan hampir semua barang dan makanan yang dia beli aku suka juga :)

Hubby pernah beli satu set bekas tupperware harga seratus lebih. Bininya ni tak pernah pun minat benda2 camtu. Aku tanya napa beli? Membazir jak. Hubby cakap dia belikan untuk aku. Ok ... aku diam hehe
Lama juga tupperware tu dalam almari tak diguna tapi semenjak dua menjak ni, aku guna dah sebab aku rajin bawa bekal dari rumah. Tak sia2 tupperware hubby.

Kalau makanan, jangan cakaplah ... hubby dah berapa kali beli rempeyek setin besar, beli cheese tart, kerepek cam dalam gambar tu, serunding ... kuah kacang segera yang tinggal ko bubuh air tu. 
Semua tak berapa perlu sebenarnya tapi aku suka hehe
Ada satu hari tu, salah satu murid hubby ni bawa kek pisang untuk dijual di sekolah. Pelajar miskin kata hubby. 
Hubby boleh beli semua kek pisang yang dijualnya. Dengan bekas kuih sekali dibawa balik ke rumah. 
Aku terkejut juga, hubby cakap kesian kat murid tu... abislah sapa nak makan banyak2 tu, nak bagi jiran, jiran jarang ada di rumah ... mak bapa pula jauh di kampung, keluarga mentua selalu tak ada di rumah ... bagi rakan di office, hujung minggu pula. 
Last2 ... kenyang makan kek pisanglah kami anak beranak hujung minggu tu.

Memang kadang2 tu aku tegur juga hubby, jangan beli kalau tak berapa diperlukan. Takut membazir. Makanan aku boleh terima tapi kalau benda lain takut terbiar gitu saja tak digunakan. 
Sebab tu kalau kitaorang jalan2 tetiba ada salesman datang promote barang aku terus cakap tak mo ... terima kasih :P









9 comments:

  1. Betul mia kalo mknn boleh diterima lg kalo brg2 lain takut membazir sbb x guna je nnt...

    ReplyDelete
  2. kalu aku jiran kau, hari aku kenyang beb... aku jirang yang hari2 ade je dirumah. hahahaha

    ReplyDelete
  3. tapi beli kepek banyak2 best kak, buat kudapan sambil tengok movie/tv :p

    ReplyDelete
  4. suami saya pun mcm tu..ada je benda mengunyah bawak balik dr kilang.sukalah saya..sebaik la die tak pernah beli barang2 lain huhu..

    ReplyDelete
  5. Memang layan klo makan kepek nih.

    ReplyDelete
  6. sedap betul ni makan kerepek kan mia..nda sedar tu habis sebalang..hehe

    ReplyDelete
  7. nyam nyam nyam hehe renyah dan mantap keripik nya mba :)

    ReplyDelete
  8. Ohhh.....pemurah namanya hubby awak tu Mia. Pak Jilap pulak susah nak beli benda benda gini. Yg rajinnya Okje. Nasiblah dah tak kerja hihi....kalau tidak habis diborongnya.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!