Hati-hati bila minum kopi - Mia - Memories of Mine

Latest

Sunday, September 21, 2014

Hati-hati bila minum kopi

Assalamualaikum

Sumber : Facebook KKM

Ternampak keratan akhbar yang dikongsikan di Facebook oleh rakan2.
Siapa yang tak suka kopi ... nak2 lagi kalau diminum di waktu pagi atau santai di hari petang. Nak yang panas, sejuk... kopi O atau kopi susu. Semuanya sedap. 

Tapi hati2 bila meminumnya. Bukan kopi yang merbahaya tetapi kandungan sampingan dalam serbuk kopi tersebut.. Lambakkan jenama kopi yang ada di pasaran hari ini. Kita sebagai pengguna haruslah bijak memilih. Jangan semata-mata tertarik dengan khasiat kononnya boleh menambah tenaga, awet muda tetapi lain jadinya. 

So para pengguna sekalian, tepuk dada tanya selera!




10 comments:

  1. huhu..bahayanya..
    lya mmg x minum kopi..
    bau pon xleh

    ReplyDelete
  2. boleh awet muda ker minum kopi? huhuhu tu la makan minum apa sekali pun, kena selalu beware.

    ReplyDelete
  3. saya kalau kopi dalam paket2 kecik ni memang tak berani minum..gula pun tinggi..minum je la kopi cap motokar tu..tak payah risau2..heheh

    ReplyDelete
  4. Saya ni peminat tegar kopi... pas tgk ni cam takut sgt nk amek kopi... huhhu..,
    ops... salam kenal

    ReplyDelete
  5. Risaunya. Huh....sy ni suka mnm.coffea n nes..


    Visit www.rinaprettyhealthy.com

    ReplyDelete
  6. Kopi cap apa tu Mia.......ngeri jugak weyh kalau cenggitu. Terus takut nak minum kopi. Agaknya yg ada tambahan tongkat ali ke apa tu kot

    ReplyDelete
  7. untung aja saya engga suka minum kopi :)

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!