FERNLEAF CALCIYUM! Snek sihat dan berkhasiat untuk anak-anak

Assalamualaikum | Lama Kmia tidak ke 'udara'... Cewah. Maksudnya tu lama tak berkongsi cerita. Sebagai permulaan di tahun baru ni, Kmia nak share cerita pasal anak-anak lah ye. Korang semua memang dah maklum lah ye, tahun 2020 hari tu kita banyak menghabiskan masa di rumah. Memang bosan jugalah tapi apa yang boleh kita buat, terpaksa patuh arahan demi memutuskan rantaian Covid-19. Bukan mak bapa sahaja bosan, anak-anak lagilah. Kmia  selalunya akan pastikan ada aktiviti di rumah untuk elak anak-anak daripada bosan. Satu lagi, kadang-kadang anak-anak bila dah capai tahap boring tu, mesti akan ke dapur cari benda untuk di makan. Sebab tu Kmia akan pastikan ada tersimpan stok makanan yang sedap dan yang pasti menyihatkan untuk anak-anak Kmia makan. 


Semua memang tahu, anak-anak sangat gemarkan snek untuk dimakan ketika mereka bermain atau sedang melakukan aktiviti yang mereka gemari. Termasuklah juga anak-anak Kmia. Salah satu snek sihat dan berkhasiat yang wajib ada di rumah adalah Susu Kultur dan Yogurt jenama Fernleaf Calciyum. Kenapa Kmia memilih jenama ni, ni Kmia jelaskan... Benda baik haruslah dikongsi bersama kan.. kan.. 


Susu Kultur Fernleaf Calciyum

Kmia dan anak-anak memang peminat susu kultur dan yogurt. Wajib ada 'stok' di rumah. Minuman susu kultur Fernleaf Calciyum ni amat sesuai dijadikan sebagai sebahagian hidangan sarapan pagi atau snek sihat untuk anak-anak. Mengandungi Probio DR20™ yang boleh menyokong sistem pencernaan yang sihat dan menjaga daya tahan badan yang kuat. Ianya juga diperkaya dengan Kalsium & Vitamin D untuk tulang yang kuat dan pembesaran anak-anak. Minuman susu kultur Fernleaf Calciyum ni didatangkan dalam 4 perisa lazat iaitu Asli, Epal, Anggur dan Oren. 


Anak-anak sedang menikmati susu kultur Fernleaf Calciyum

Yogurt Fernleaf Calciyum pula kegemaran anak perempuan Kmia. Katanya sangat sedap seperti makan aiskrim. Dan memang betul! Kitaorang cuba bekukan Yogurt Fernleaf Calciyum dan hasilnya sangat lazat. Korang cuma tambah batang aiskrim kat yogurt dan bekukan! Yogurt Fernleaf Calciyum ni sangat baik untuk penghadaman dan ianya juga mengandungi 4 Nutrien utama dan 2x Kalsium untuk menyokong perkembangan tulang yang kuat dan sihat. 


Yogurt Fernleaf Calciyum 

Yogurt Fernleaf Calciyum ni didatangkan dalam pelbagai perisa yang sedap seperti Chocoberry, Strawberry Mango, Strawberry Grape, Vanilla Grape dan banyak lagi. 


Damia makan yogurt sampai tak toleh kiri kanan... 

Bila membeli susu kultur atau yogurt, benda yang kita tak berapa gemar adalah terlalu manis. Kmia pun sama. Tapi korang jangan bimbang bila membeli Susu Kultur dan Yogurt jenama Fernleaf Calciyum ni, kerana kedua-duanya mempunyai logo 'Healthier Choice' dari Kementerian Kesihatan kerana kandungan gulanya rendah


Kandungan yang sihat, sedap dan kurang gula menjadikan Fernleaf Calciyum sebagai snek sihat dan berkhasiat untuk anak-anak anda! 


5 comments

  1. Nice info.Akan bertukar ke jenama fernleaf.Baik untuk seisi keluarga.tq

    ReplyDelete
  2. Bikin muak kan kalo manis2, tapi dengan fernleaf semua tkawal. Pilihan tbaik utk ank2 mbesar dengan sihat hehe

    ReplyDelete
  3. nyum nyum. macam aku pula yang mau makan tu kakmia. haha. kejap lah mencari. haha.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!