Sibuklah kononnya - Mia - Memories of Mine

Latest

Saturday, November 22, 2014

Sibuklah kononnya

Assalamualaikum

Dengan ringkas mengupdate blog ... tenggelam timbul jak semenjak dua menjak ni ... bz yang amat lah kononnya.

Gelang Bugslock yang aku menang dari Mialiana hari tu dah selamat sampai semalam. Ada 2 so kira-kiranya nak pakaikan kat dua budak lelaki yang kat rumah ni. Sapa lagi kalau bukan Shumi dan Shamzi. Korang tunggulah reviewnya nanti ye :)

Minggu ni dengar cerita tentang minyak je lah. Bukan minyak masak, bukan juga minyak rambut apatah lagi minyak senyonyong. No No No bak kata Damia (suku kata English yang Damia suka sebut). 
Tapi minyak Petrol ... Ron97 harga turun ... Ron95 pula bermula 1 Disember ni ngak ada subsidinya. Ikut harga apungan katanya. Sekarang bila dah mansuh subsidi harga Ron95 seliter RM2.27 yang sebelum ni dengan subsidi harga seliter RM2.30 .... 
Kita "RAKYAT BIASA" nak komen pun susah ... jarang benar orang atasan nak ambik tahu ... upppsss ... 
So seperti biasa, aku ambik pendekatan positif! bersihkan hati, lapangkan dada ... terima dengan hati terbuka. Kalau nak ikutkan sakit hati jugalah ... dengan kos hidup yang makin meningkat sekarang ni. Tapi kalau difikir2 dengan perasaan sakit hati tu, lama-lama kita juga yang tertekan. 
Tak pasal2 kena sakit mental pula sebab tekanan. Takmo Takmo ye.

Kita ikut je lah ... nak buat camna kan. Tak kan ko nak meroyan tak tentu pasal pula kan. 

Cukup tak nak komen isu yang sensitif tu panjang2. Masih lagi dengan tema blog yang tak ada unsur2 politik atau hasutan ... gitu.

Nak sambung buat kerja-kerja rumah dan survey tempat bercuti ... kan dah start cuti sekolah. Haruslah Uminya yang eksaited ... kihkihkih!


TaTa!!


11 comments:

  1. Slmt bercuti pd ank2 mia. Bestkan dpt bercuti dgn keluarga tersayang...

    ReplyDelete
  2. Mmg sabar ja ni kan mia psl minyak ni.mo bising pun payah juga..

    ReplyDelete
  3. orang kita ni baik sangat, tu yang orang atasan makin pijak2. opppsss takmo takmo komen macam tu hihihi. selamat bercuti la yer.

    ReplyDelete
  4. kalau tak suka harga minyak malaysia, sila pindah negara lain --kata menteri fasola

    ReplyDelete
  5. Sabo aje lah yop kata orang perak.. Teruskan kehidupan dengan hati yang gembira.

    ReplyDelete
  6. shhh...diam je..kita perati kan je la..kan,,hehehh

    ReplyDelete
  7. minyak naik...harga barang2 ikut mencanak naik...minyak turun..harga barang2 tetap tak turun2...

    ReplyDelete
  8. hmmm hapuskan subsidi maknanya kalau harga tu naik ikut harga apungan... rakyat dah takleh salahkan kerajaan lagi... habislah kita

    ReplyDelete
  9. Baguslah tu. Minyak org ado2 turun harga, minyak utk rakyat marhaen naik harga. Yg kaya makin kaya, yg miskin bertambah miskin. Harga barang memang mencanak2 lah naik. GST lagi.

    ReplyDelete
  10. Amboi Damia...... hihi dah pandai cakap omputih!!
    Yelah MIa...sakit dada mak kalau cakap pasal politik ni.... malas nak pikir!

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!