Bahaya tak kenal tempat - Mia - Memories of Mine

Latest

Wednesday, September 17, 2014

Bahaya tak kenal tempat

Assalamualaikum

Sumber : Facebook

Sumber : Facebook

Terkejut nampak berita ni semalam. Mana tak terkejut kalau kejadian tu berlaku di kampung aku Kota Marudu. 
Kota Marudu jarang ada jenayah besar seperti begini, tetapi tiba2 jadi macam ni terasa bahaya tak kenal tempat dah.

Kejadian berlaku pada 15 sept 2014, dekat simpang Kg Tagaroh, Kota Marudu. Dua suspek perompak tu sebenarnya melarikan diri daripada polis dari Sandakan dengan memandu sebuah kereta yang dicuri. 

Kedua2 penjenayah ni merbahaya sebab memiliki pistol. Huhu
Nasib baik pihak polis cekap. Keduanya dapat ditangkap setelah kereta mereka terbabas apabila pihak polis berjaya menembak tayar kereta perompak tu.

Itu seperti cerita yang tersebar di Facebook. Tetapi rata2 semua cerita hampir sama. 
Bayangkan jauhnya Kota Marudu dan Sandakan (rujuk peta Sabah), tak sangka dorang boleh lari ke daerah kecil ni. Dan dengan bersenjata api lagi...hmmmm
Terasa bahaya ada di mana-mana.



Semoga kita dijauhkan dari segala bahaya dan bala bencana......


Note : Syabas PDRM!



12 comments:

  1. Salam Mia.. ada juga terbacani di FB & Whatapps group..isk! terkejut juga.. ingatkan bukan di Sabah..sekali baca btl2 lah di Kota Marudu.. terus ingat kg Mia... huhu..
    macam2 bah skrg, bikin takut.. penjenayah pun makin berani..mcm2 taktik skrg...

    ReplyDelete
  2. mungkin diorang ingat boleh menyorok dalam pekan kecil, tapi polis lebih cekap..jauh tu sandakan dengan kota marudu..

    ReplyDelete
  3. Nama pun penjahat Mia. Mereka memang licik. Mencari kawasan yg jauh dari bandar konon. Sama macam kes yg menembak mati pegawai bank di ibukota lari sampai ke Kota Tinggi Johor. Tapi alhamdulillah akhirnya tewas juga..

    Mana kita sangka perkara begini kan Mia..

    ReplyDelete
  4. Mcm2 kes jenayah skrg... smg Allah sentiasa lindungi kita semua dr bahaya & malapetaka. Amin.

    ReplyDelete
  5. fuh, bikin takut juga kalau berlaku macam ni di tempat sendiri kan mia..jauh ba pula tu dorang lari dari sandakan pigi kota marudu..adeii..

    ReplyDelete
  6. So scary... Kadang2 takut mau keluar malam... Ko taulah sekarang mana2 pun bahaya... yang penting mau berwaspada sentiasa ni

    ReplyDelete
  7. jauhnya diorang bleh lepas... bahaya.. bahaya..

    ReplyDelete
  8. Semoga kita semua dilindungi...Amin

    ReplyDelete
  9. bahaya nya...mujur dapat ditangkap..

    ReplyDelete
  10. kalau dah namanya penjahat mmg macam tu la..nasiblah pilis kita ni kategori cekap

    ReplyDelete
  11. Tahniahkan pada Polis kita yg cekap tu....I loike.....
    Dunia sekarang ni mmg tak selamat dah..... sana sini bahaya, selain usaha doa ajelah moga kita terselamat

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!