Selipar Damia kena kebas - Mia - Memories of Mine

Latest

Monday, July 7, 2014

Selipar Damia kena kebas

Assalamualaikum

Nak cerita tentang selipar si Damia ni.
Hari tu aku ada beli selipar (selipar ala selipar jepun tu) untuk Damia pakai ke taska.
Selipar biasa tapi comel sangat. Kaler pink ada gambar Dora the explorer tu.
Bila Damia pakai, aku pula yang gerigitan tengok.....cumil, jadi belikan lah untuk dia.

Tapi baru seminggu Damia pakai ke taska, hari jumaat tu, dah hilang.
Berabis ni babanya dan cikgu taskanya mencari tetapi tak jumpa juga. Cikgunya suspek mungkin ada
murid yang bawa balik ke rumah.
Heran aku tau, selipar Damia tu kecik jak....semua kat taska tu budak umur 5 dan 6 tahun....huhu
Damia seorang saja yang umur 2 tahun lebih. Jadi korang bayangkan sendiri saiz kaki Damia....kecik jak.
Kata cikgunya nanti dia dorang tanya budak2 yang lain.

Kalau mak budak tu bertanggungjawab mungkin dia akan balikkan kembali selipar yang bukan kepunyaan anaknya tu ke taska...tapi yang aku geram kalau mak budak tu terus jadikan barang tu harta anaknya...huhu
Korang yang tinggalkan anak-anak kat taska pernah kan jadi camni.
Selalu juga cikgu tersalah masuk barang kat dalam beg budak-budak. Aku pernah juga jumpa baju budak lain dalam beg Damia, kadang-kadang botol susu. Tapi aku bukan jenis yang suka ambil barang orang lain dan aku rasa lain bila anak aku guna barang anak orang lain.
Aku cuci baju tu, dan bagi balik kat taska.
Dulu selalu jadi mangsa tuala Damia lah. Selalu hilang. Kadang-kadang tu lepas seminggu baru timbul balik, kadang-kadang hilang gitu saja.
Mustahil lah kan, mak-mak tak perasan yang ada barang-barang bukan kepunyaan anak mereka semasa kemaskan beg taska anak-anak mereka kan. huhu

Tadi hantar Damia ke taska, aku tanya cikgunya lagi. Jumpa ke tidak.
Katanya hari ni dorang tanyakan kat budak-budak.
Harap-harap jumpalah balik selipar comel Damia tu.
dan harap-harap mak kepada budak tu perasan ada selipar kecik yang tak muat saiz kaki anaknya terikut dalam beg taska anaknya tu kan.

Gambar selipar Damia tak sempat nak ambik. Baru seminggu pun Damia happy memakainya dah dikebas orang. huhu





Note : Pagi ni angin dan hujan kuat di KK. Hantar anak-anak pegi sekolah tadi habis basah baju. Sekarang ni ada lembab2 sikit lagi kat bahagian lengan.



12 comments:

  1. lor..kesiannya...selipar cantik kena curi..harap ada la yang kembalikan selipar tu..

    ReplyDelete
  2. moga ianya dihantar kembali..:)

    ReplyDelete
  3. Kesian Damia.. tak puas lagi memakai
    Betul penjaga kena prihatin terhadap apa yg anak bawa balik,

    ReplyDelete
  4. Kesian Damia...harap2 jumpa balik...kalau x mana kena beli lg satu kan?

    ReplyDelete
  5. ada y berkenan kat selipar tu la tu kot..

    ReplyDelete
  6. Alahaiii...siannya .Harap2 jumpa balik lah selipar damia tu.

    ReplyDelete
  7. gerigigtan.. hahahah

    tak best la kan ilang selipar macam tu, jelita pun kadang2 ada jugak dia tersalah pakai baju or terbawa balik stoking member dia (deme ni tertukar), tapi sama la I cuci bersih then hantar balik.so far takder la lagi barangan yang hilang. harap damia dapat balik selipar dia tu. tapi mmg tak logik la kalau mak tak perasan barangan bukan kepunyaan mereka.

    ReplyDelete
  8. adoiiii....sian damia selipar kne kebas

    ReplyDelete
  9. Lor kesiannya. Lain kali tulis la nama. Mia. Nanti bagi akk alamat ye.

    ReplyDelete
  10. salam ramadhan cik kak di KK tu bahh.,
    alaa siannyer damiaa tuu., xper bersangka baik je mak, mukin kawan damia tu nak pinjam selipar nak bergambar jee esok lusa pulangkanla tuu., UHuuuu

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!