Fesyen Tudung Terkini - Mia - Memories of Mine

Latest

Monday, March 24, 2014

Fesyen Tudung Terkini

Assalamualaikum

Malaysia adalah negara yang berbilang kaum dan sentiasa harmoni dengan nilai-nilai murni yang terjalin dalam komunitinya aku bangga tau jadi anak Malaysia (^_~). Setiap kaum di Malaysia membawa corak budaya daripada segi pakaian yang berbeza. Kalau korang lihat, walaupun ISLAM adalah Agama Rasmi negara, penganut agama lain bebas mempraktikkan ajaran agama mereka. Yang penting saling hormat menghormati antara satu sama lain gitu, barulah wujud keamanan dalam negara kan. 

Majoriti rakyat negara ini adalah beragama Islam, oleh itu tak hairanlah kat mana-mana jak pun korang dapat lihat mereka yang berpakaian tradisional terutamanya golongan wanita yang memakai baju kurung dan bertudung. 

Kepelbagaian etnik dan agama ni memberi kesan yang cukup significant terhadap pasaran industri fesyen tanahair. Fesyen baju muslimah dilihat sebagai antara yang terbesar dalam pasaran disebabkan permintaan yang cukup tinggi daripada orang ramai. Bila dah ada permintaan yang tinggi, pengeluar pun berlumba-lumba akan mengeluarkannya. Harus juga bersaing untuk mengeluarkan fesyen-fesyen yang menarik bagi menepati citarasa pengguna kan.
Sebagai contoh, FESYEN TUDUNG TERKINI semakin berkembang daripada segi rekaan dan corak yang lebih moden. Malah kini terdapat banyak jenis tudung yang boleh didapati dengan warna-warna yang pastinya menggoda hati yang melihat. tak salah berfesyen, asalkan ianya menepati adab kita dalam menutup aurat (^_^)









Antara yang menjadi faktor kenapa trend tudung semakin mendapat perhatian adalah atas penglibatan golongan hijabista. Wanita2 muslimah muda yang gemar bergaya dan sentiasa mengikuti berita fesyen yang sedang hangat di pasaran. Muslimah zaman kini semakin bijak dalam berfesyen malah lebih kreatif kerana menggabungkan elemen kotemporari bersama unsur moden untuk mencipta suatu penampilan gaya muslimah yang lebih segar tetapi dalam pada masa yang sama masih dapat menjaga aurat mengikut tertib yang sepatutnya.

Jika korang nak cari video tutorial cara memakai tudung dengan stail yang berbeza layari sahaja internet. Di laman sosial seperti Youtube terdapat banyak video yang dimuatnaik oleh fashion blogger mengajar cara-cara mengenakan fesyen tudung yang berbeza. Google sahaja dan pastinya memberikan korang sedikit inspirasi dalam penggayaan tudung yang sesuai. Aku pun kadang-kadang tu menggoogle juga, yalah nak jugalah tahu camna dorang pakai tudung yang terbelit-belit tu tapi hasilnya cantik...hehe

Beli tudung dan shawl secara atas talian di website online shopping Malaysia yang terdapat banyak di internet. Mereka menawarkan koleksi tudung dengan pelbagai fesyen dan stail yang berbeza. Malah ada sesetengahnya daripada jenama terkemuka namun dengan harga yang cukup menarik. Zalora misalnya mempunyai koleksi tudung eksklusif daripada Jovian Mandagie iaitu JHijab. Jika korang masih ragu-ragu lawati laman sesawang mereka dan cuba lihat koleksi hijab di sana yang mungkin sesuai dengan cita rasa korang.

Pelbagai koleksi shawl dan tudung yang boleh korang beli dari Zalora ni. Antara yang menarik perhatian ku


Hajar Umaiyaa Reversible Cotton ShawlHijab HimahraJudaisaa Chiffon Tudung



Jangan risau, ada banyak lagi koleksi tudung dan shawl yang mungkin menepati citarasa korang. Cepat-cepat lah ke Zalora dan membeli belah di sana. (^_~)





11 comments:

  1. Oh... Zalora punya pasallah lahir N3 ini ye Mia.
    Tahniah dah boleh jadi duta Zalora.
    Memang terpikat dgn tudung-tudung yg cantik banyak sekarang ni Mia

    ReplyDelete
  2. baru seksli shooping d zalora Mia..alhamdulillah cepat smpi..x mslh..lmau lg suping2 sn nti tp tggu bajet ok dl hehe

    ReplyDelete
  3. x pernah g shoping kat zalora ;)

    ReplyDelete
  4. suka tgk tudung pelbagai gaya..tp aku masih jugak nga style tudung ala2 bawal gitu..:)

    ReplyDelete
  5. Cantik2. Blh lah redeem voucher...hehe...

    ReplyDelete
  6. cantik2 kan fesyen tudung sekarang. nnt nak cuci2 mata jugaklah kat zalora :)

    ReplyDelete
  7. rasa macam baca majalah feshen pulak ni. hehehe

    ReplyDelete
  8. Betullah.....mmg cantik cantik ...suka tengok org pakai shawl ni tp nak pakai tak reti......

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!