Nostalgia Aiskrim - Mia - Memories of Mine

Latest

Sunday, October 20, 2013

Nostalgia Aiskrim

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia!




Masih ingat aiskrim dalam gambar tu. Sangat popular zaman budak2 tahun 80-an dan 90-an. Ni kira makanan wajib beli aku masa kat sekolah rendah. Bapa setiap hari akan bagi 30 sen untuk belanja sekolah dan aku memang khaskan 10 sen untuk beli aiskrim batang yang pelbagai perisa tu.... 

 Sangat sedap bila makan aiskrim ni terutamanya dalam cuaca panas atau selepas penat bermain. Bestnya bila ingat kenangan tu. Rasa nak putar balik je semua tu :D 

 Sekarang aku masih dapat rasa keenakkan aiskrim tu. Mak rajin buat. So anaknya ni mengambil kesempatan tapau balik ke KK. Sedap, rasanya masih seperti zaman budak2 dulu. 

Aku memang boleh buat tapi tak boleh lawan hasil air tangan mak.... :-) 
Pelbagai perisa, ada kacang merah, oren dan mangga.....rajin mak aku buat dan rajin anak-anaknya makan...

10 comments:

  1. aiskrim 20 sen, aiskrim 20 sen.. hehe...

    ReplyDelete
  2. Betul tu Mia....makan aiskrim lepas main ...dulu zaman okje rasanya baru 5 sen....
    Senang je nk buat tu sebenarnyakan Mia...

    ReplyDelete
  3. dulu balik sekolah mesti makan aiskrim 20 sen.. sekarang ni dah susah nak jumpa.

    recent post : Buat Sendiri Cover Case Telefon

    ReplyDelete
  4. eskem malaysia..teringat kecik dulu masa air milo x bis mesti mak jdkn eskem..

    ReplyDelete
  5. sy suka perisa asam boi.. hihihi..

    ReplyDelete
  6. drp ko dok ceriter nie, aku dah bbrp kali tertelan liur..sedapnya...aiskrim bubur pun sedap kan...

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!