Belajar perkataan "BAH" - Mia - Memories of Mine

Latest

Tuesday, May 21, 2013

Belajar perkataan "BAH"

Assalamualaikum

Hari ni kita belajar sikit bahasa Sabah.....belajar perkataan "BAH" ikut keadaan...hehe
Maaf kalau ada ayat yang agak kasar sedikit ye.....:D


Sumber : Facebook


Bulih bah kalau ko !!! hehe


16 comments:

  1. Boleh bah kalo kau hahhaha suka lah belajar byk lograt bahasa...tq

    ReplyDelete
  2. plg x siok dgr kalau kena taip gini oleh sini kehel "ya ka bah!" adeh!! Apa laitu! huhuhuh

    ReplyDelete
  3. oih banyak makna tuh .aku jd konpius jgk nak tahu penggunaan yg mana sesuai ngan tempat...huhuhu

    ReplyDelete
  4. mak ai... 3 huruf, satu sebutan tap maksud dia bederet.

    ReplyDelete
  5. dlu sy xtau 'bah' tu apa...
    lpas dgr org sabah ckp bru tau :)

    ReplyDelete
  6. pergghh..satu perkataan je bawa maksud yg pelbagai kan

    ReplyDelete
  7. KAMI DI SARAWAK PUN SLL GUNA PERKATAAN BAH NI
    CTH AYAT..AOK BAH..MAKSUDNYA YALAH @ BAIKLAH..^_^

    ReplyDelete
  8. hihihih... org2 Sabah ndak lepas dr perkataan 'bah' ni kan? tapi bila org luar dr Sabah cakap 'bah' lain jak di dengar...hehe:)

    ReplyDelete
  9. saya bole blajar bahasa sabah sekarang bah...

    ReplyDelete
  10. selalau ja sia dgr kwn sia sebut tp nda tau mcmana mo guna perkataan nie.. hihihi
    tq aa :D

    ReplyDelete
  11. Kalau bah = banjir tu kakak tahulah Mia:)

    ReplyDelete
  12. Byk maksudnya yer, Mekasih bah ☺☺

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!