Handset or Handphone ?? - Mia - Memories of Mine

Latest

Wednesday, November 7, 2007

Handset or Handphone ??

Cuba tingu sanaaa bawah blog......saya suka betul gambar ni....konon2nya tu iklan handphonelah tu....Kalau saya ingat masa mula-mula handphone atau telefon mudah alih ini keluar..bukan macam sekarang dia punya bentuk..ada macam beg yang diangkat lepas tu adalah telefonnya..tiada wayarlah konon..selalunya orang-orang kaya saja yang gunalah sebab harga masa tu mo fikir 2 3 kali kalau mo beli...lepas tu baru keluar handphone yang tida dia punya beg2...hanya telefon sajalah...kira upgrade sikitlah....kalau tidak ingat rupa handphone tu..ingat saja ayat ni..."ini handphone ni kalau bikin baling anjing, mati terus ba anjing tu"...hah..mesti ingat suda macam mana besar dan berat handphone tu......Yang saya ingat (yang saya taulah) model handphone yang first2 orang tau ialah model Nokia...barulah keluar model2 yang lain macam Motorola, Siemens dll.....semua handphone masa ni mesti ada antena..kalau mo bercakap mesti tarik antena dulu...
Saya pun tidak mahu ketinggalan untuk merasa ada handphone...lupa plak nak bagi tahu..handphone ni semakin lama semakin mudah untuk dibeli pasal harganya pandai jatuh..tapi ikut model jugalah..Handphone saya yang pertama model Nokia..kira konon yang terkinilah pada masa tu..dalam RM 600 lebih saya beli..no handphone 018-XXXXXXX..nda ingat suda..lepas tu tukar handphone lagi..pakai model Siemens dalam RM 300 lebihlah harganya..Handphone ketiga saya guna, Model Nokia gak tapi yang kecil sikit tu..masa tu dah pakai sim card sudah...ini saya tak beli sendiri..saya punya 'sikawan' yang belikan....dan handphone yang last sekali saya guna...juga Model Nokia (pengguna setia)..mesti orang tau kalau saya cakap 'handphone sabun'...sebab bentuk handphone tu macam sabun..gemuk2 bujur2..he he..masa beli model ni baru keluar..so paham2 ajalah harganya...ada kamera..boleh dengar lagu...macam2 lagilah...dalam RM 1000 lebih gitu....tapi sekali lagi saya punya 'sikawan' juga yang kasi beli....saya guna jak....sekarang harga handphone jenis yang saya guna tu dah jatuh dia punya harga....dalam RM 400 lebih lagi....sampai sekarang saya masih guna handphone tu...beli tahun 2005..so dekat 2 tahun lebih sudahkan dia punya umur..walaupun banyak model handphone yang canggih2 dipasaran, saya tetap setia juga dengan handphone saya sekarang....belum rosak kan..yang penting dapat bertelefon.....JANGAN MEMBAZIR.......
P/S : Sikawan - saya punya husbandlah

5 comments:

  1. hahaha..sa punya handphone pertama jenama ericson. 2nd hand. beli dr kwn ja. ada antena n besar la. handhone ke2 pula nokia 3310. beli sendiri. kira rm 400 la. guna duit elaun SSL. Hp ke-3 juga nokia 3310. ada kwn bermurah hati ganti hp lama yg rusak. HP ke-4 samsung. B/f kasi beli. samsung tu main buka tutup, ada camera tpi tak ada sim kad. buli GPRS. HP ke-5 (skrng) Sony ericsson Z530i, beli sendiri..ada camera, sim kad. syok jga ada hp ni n mcm inda lengkap idup kalo tada hp. byk maklumat dlm hp ni

    ReplyDelete
  2. Yalah cath...inda buli sekarang kalau tida ada handphone...saya punya handphone banyak betul dia punya isi....kalau rusak mungkin menangislah saya.........

    ReplyDelete
  3. kikiki siuk pula kamu mengenang hp lama ni..tiba2 plk sa teringin bt n3 pasal hp jg.huhu sori tetiba termenyibuk plk..

    ReplyDelete
  4. mia, rindu pula bila tingu tu pic. kalau tingu tu pic, terimbau semua masa lama di ums

    ReplyDelete
  5. I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I don't know what to say except that I have enjoyed reading. Nice blog. I will keep visiting this blog very often.

    Lucy

    http://cellularaccessoriess.com

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!