Bila terlalu sibuk dan panas - Mia - Memories of Mine

Latest

Friday, May 9, 2014

Bila terlalu sibuk dan panas

Assalamualaikum

Salam jumaat...
Bersiaran lambat hari ini akibat kesibukkan melanda diri gitu. Ada cerita nak kongsikan tapi tak sempat nak taip post. Kat rumah bila balik dah jadi lemau segala badan. Lembik jak sebab penat. Tambah2 lagi cuaca panas sekarang ni. 

Malam berpeluh2 macam orang baru balik dari jogging. Damia 2 3 minggu ni tak mo nya pakai baju kalau tidur, terlentang tidur berpampers sahaja dengan bantal busyuk kesayangannya tu.

Semalam baru nak mimpi indah, tuppp! Blackout .. .. abis kertas2 jadi mangsa buat kipas badan. Hubby yang dah lena tidur pun boleh terbangun. Tergapai2 dia cari hp buat lampu sebab nak cari lilin.
Kita orang tak ada lampu picit standby kat rumah tu, hanya mengharapkan hp jak. Hehe

Hubby tak jadi tidur....mulutnya tak abis2 cakap badan dah berpeluh dan melekit. Tapi tak lama lepas tu dia diam dan cakap balik........emmmm manusia nda pernah bersyukur....dulu bila cuaca sejuk sangat, minta panas...bila dah panas, minta yang sejuk pula...
Syukurrrr ada juga kesedaran hubby aku ni. Hehe


Ni lunch aku tadi......hehe selepas makan nasi setapau lah....kira macam pencuci mulut gitu. Sedap makan di waktu cuaca panas sekarang ni....ni kalau Nestle nampak aku promote yogurt korang jangan lupa ye sponsor bekalan yogurt untuk aku setahun......kihkihkih mahal tau nak beli kecik camni 




19 comments:

  1. sambil baca entri ko sambil aku menjamah stroberi sundae ni mia...hik hik hik...salam jumaat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. My feveret too.....stoberi sundae.....yummy!

      Delete
  2. Dahlah panas blackout pulak tu yek Mia....Tu yang membebel hubby tu nasib kembali ke pangkal jalan hehe
    lama tak makan yogurt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah pasal Okje.....orang sedang sedap2 tidur bila diganggu terus lupa diri kejap.... hehe

      Delete
  3. liz pn suka perisa mangga ni. dan perisa strawberry

    ReplyDelete
  4. suke gak makan yogurt ni sedap tuh

    ReplyDelete
  5. Salam Ukhuwah Mia,

    Eemm dapnya yogurt.. dah lama akak tak makan.. akak pun suka perisa Mangga :)

    Akak follow #404 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kak....
      Tq sbb sudi kunjung sini. In sha Allah akan dibalas kunjungannya nanti :)

      Delete
  6. Kesian..boleh imagine dlm cuaca panas blackout plak..tapi tulah,dugaan..
    Eh...sedap plak yogurt tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpeluh2 bebs..... abis lunyai kertas buat kipas ...hehe

      Delete
  7. sekarang ni cuaca panas lembap...msti badan melekit2....seblm ni panas kering boleh tahan lg...badan tak melekit....dapat duduk bawah pokok smbl ditiup angin..memang syiok tu...pekena pula yogurt...mmg urmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah pasal.... cam nak berendam jak dlm kolam cam kerbau tu. Mesti best...hehe

      Delete
  8. sedapnye yogurt..bagus ni makan yogurt..

    ReplyDelete
  9. paling susah hati time panas ni bler anak2 x lena tido... heret sekali mak-pak x boleh tido ha3

    ReplyDelete
  10. mcm tazkirah di dlm kegelapan pulak .hahah

    ReplyDelete
  11. Ah betullah kata hubby mia tuh..terima sahajalah apapun...sekadar cubaan jer kan...

    ReplyDelete
  12. Dah lama x makan yogurt. Mia ni buat akk terliur aje tau. Esok nak beli jugak.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!