Operasi Pembersihan - Mia - Memories of Mine

Latest

Monday, March 3, 2014

Operasi Pembersihan

Assalamualaikum

Semalam aku tak keluar pegi mana2 pun.
Ada perancangan juga nak keluar beli barang dapur sikit tapi cuaca kat luar panas sangat, hubby yang keluar sekejap pun katanya tak tahan, panas terik sangat.

So duduklah kat rumah sambil tengok ragam anak-anak dah macam tarzan, gelak kuat2 sambil lompat sana sini. Nak marah pun tak guna, dah itu sifat azali kanak-kanak kan. Bersabar je lah Uminya ni.

Disebabkan kami tak keluar kemana2, Hubby cakap dia nak buat 'operasi pembersihan' kat dapur rumah kami. Bukan apa seminggu dua ni ada 2 3 kali terserempak dengan 'cik ti'. Dah lama dah tak nampak kelibat 'cik ti' semenjak mula2 kami pindah masuk rumah ni. Mula2 masuk rumah dulu memang banyak kali terserempak dengan 'cik ti', tapi lepas buat aduan dengan pihak pengurusan, orang pest control datang, dah tak nampak lagi kelibat binatang tu.

Aku ok je, lagipun hubby yang cuci2 tu lantai tu semua. Aku tukang tengok je dan jaga Damia daripada turut 'membantu'. :P
Nasib baik 'cik ti' cuma tinggalkan jejak t***nya kat bawah tepi mesin basuh. Belum sampai bongkar segala makanan kat rak dapur tu semua. Tapi demi keselamatan, bersihkan jugalah rak2 tu.
Abis cuci tu semua, hubby pasang jaring kat pintu belakang dapur sebab 'cik ti' masuk dari sana. Dah berapa kali kami nampak. Pastu sembur dengan air serai wangi tu. Harapnya lepas ni binatang tu lagi sesat masuk ke rumah kami. Geli tau, dah lah kotor, bahaya bawa penyakit...huhu




10 comments:

  1. kena basmi Cik Ti tu cepat tu Mia...

    ReplyDelete
  2. klu mengemas paling geli ngan cik cak.... tak tau pasal pe... klu nmpak dia bley jerit satu umah...

    ReplyDelete
  3. tau xpe. mmg busyuk baunya! guna serai wangi mmg bagus. utk halau lipas, cik ti, nyamuk, semut dll serangga

    ReplyDelete
  4. Kat sana pun musim panas ya? Dah lama ke tak hujan?

    Cik T ni, kalau nak menjadi perangkapnya, guna yg jenis gam melekat tu..taburkan ikan bilis/udang kering sikit kat perangkap jenis gam tu...saya pernah try kat rumah saya...hihihih

    http://alwaqiahalmulk.blogspot.com/2012/06/sunrat.html

    ReplyDelete
  5. bahaya cik i ne kak mia...seelok nya pelihara kucing...kasi hapus cik ti ne habis-habisan..

    ReplyDelete
  6. Cuaca panaskan sekarang ni..tak tahan... Kalau kat rumah ni plak banyak lipas..dah bnyk kali buat operasi pembersihan..tetap gak ada..geli...

    ReplyDelete
  7. Cik Ti ni memang tak dapat dipisahkan jika buat aktiviti bersih-bersih macam ni.

    ReplyDelete
  8. Memang nak kena Cik TI...Tapi tulah dia tinggalkan taik dan baukan Mia

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!