Keropok Lekor - Mia - Memories of Mine

Latest

Thursday, October 24, 2013

Keropok Lekor

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia!

Suka makan keropok lekor kan??? tipu kalau tak suka. Sedap ni makan di waktu petang, cicah dengan sos, minum teh o panas sambil dengar Adila di radio klasik nasional......bestnyyaaaa

Tapi kan jarang dapat makan keropok lekor yang sedap kat KK ni......memang banyak jual tapi belum jumpa yang betul2 menepati citarasa tekak ku ini.

Selalu beli mesti rasa tepung lebih banyak dari isi ikan tu....huhu

Hinggalah hari isnin lepas balik keja tu, hubby tanya ada nampak benda dalam esbok tu. Aku belum check lagi esbok, terus tanya, benda apa?
Keropok lekor dari Terengganu. Kawan Hubby yang berasal dari Terengganu, bawa banyak keropok lekor dari kampungnya tu. 

Hubby ada di beri sebungkus tapi hubby beli lagi 2 bungkus dari kawannya tu. Kata kawannya lekor ni memang sedap.
So trylah goreng sebatang......actually aku tak pernah pun potong dan goreng sendiri keropok lekor ni.....so suka hati je potong cam potong sosej tu...hehe

Sekali goreng dan rasa.......memang puas hati! sedap, rangup dan lembut. Rasa ikan dia memang jelas napa tiba2 aku rasa cam cakap dalam iklan pula
Betul memang sedap. Puas hati dapat makan. krup krap krup krap, tak sedar habis semangkuk dan tak sedar aku dah goreng lima batang keropok lekor malam tu.......;p
Dasar laki bini yang gondo ot


Keropok Lekor yang belum digoreng


Sedapppp!





Note : Gondo ot ertinya kuat makan 

11 comments:

  1. Lama ndak makan keropok lekor yang betul2 sedap ni...
    sini pun susah mo cari Mia...klu terjumpa tu yg terus beli banyak...:)

    ReplyDelete
  2. sedapnya mia kopok lekor...mmg kalau lama tak jumpa blh abes sekelip mata jer..hehe

    ReplyDelete
  3. Suka sgtt....lg kalau terasa ikannya tu... :P

    ReplyDelete
  4. keropok lekor terengganu paling Farah suka Mia...

    ReplyDelete
  5. Keropok lekor T'ganu siapa saja tahu Mia memang no. 1 in M'sia. Kakak pun suka sebab lemak ikan dia terasa..

    ReplyDelete
  6. datanglah Trg Mia..ku bwk pegi mkn keropok lekor byk2..

    ReplyDelete
  7. ada gak kepok lekor ni dlm peti ais, tak sempat lagi nak goreng...

    ReplyDelete
  8. eeiii gondo ot ;p (sila baca dengan nada jeles orang teringin keropok lekor sejak berzaman tapi tak dapat2) huhuhu.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!