Damia masi demam... - Mia - Memories of Mine

Latest

Thursday, December 6, 2012

Damia masi demam...

Assalamualaikum.....
.
.
ni sambungan post tengah malam semalam.....Damia tiba2 demam....nasib baik dia dapat tido semalam lepas minum ubat...terpaksa tidokan Damia tak pakai baju, pakaikan dia pampers jek, sebab takut suhu dia naik balik masa sedang tido....
Tadi pagi dia bangun, terus minum susu sebotol.........cek suhu dia dalam 37.8'c...masih panas lagi....baba tolong2 lap2kan badannya dengan air.....
Terpaksa hantar dia ke nursery juga hari ni sebab saya tak boleh cuti dah (cuti tahunan dah abis...:-(, kalau sapa2 yang ada anak2 kecil mesti paham kenapa cuti cepat abis kan, huhu)...
bukan hubby tak pandai jaga, tapi dia kalau budak sekecil Damia susah sikit....dia tak pandai mandikan dan suap bubur....emmm setakat tukar pampers, buatkan susu dan basuh o o tu dia tahu, yang lain dia surrender.....
Masa hantar Damia di nursery tadi, pesan kat cikgunya selalu cek suhu dan telepon kalau demam dia tinggi.....emmmm sepanjang perjalanan pegi tempat keja terpikir pasal Damia jek, risau takut suhu dia naik lagi....satu hari ni mesti tak senang keja lah nampaknya....
Mood : ingat Damia.....mudah2an dia ok......sayang Umi...

13 comments:

  1. Salam.. kalau demam kuat camtu baik cuti jaga anak.. bahaya tu.. nursery tu nak jaga bukan anak kita sorang.. lagipun anak lebih penting kan.. lupakan kerja dulu.. mc pun bole..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fandyz - sebenarnya risau juga antar dia di nursery tp skg nursery dia jaga 2 org baby jek so ok sikit. lgpun org yg jaga dia tu mmg dah jaga semua anak2 saya dr kecil...mmg percaya dgn dia...klu nursery yg biasa2 sja mmg konpem x keja hari ni....:-)

      Delete
  2. seeloknya mandikan dia biar panas badan dia turun dengan air mandi tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. NM02 - dah suruh nursery mandikan dia tadi....:-)

      Delete
  3. Mmg tak tenang nak keja kalo anak sakit.Sabar lah yer.Hopefully dia ok.Just call byk kali kat nursery.At least,dorg leh alert.InsyaAllah,ubat demam tu bolehlah bertahan beberapa jam.Doa byk2 jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafhani - itulah mmg tak tenang...tp br call nursery tadi, damia ok dah..suhu pun dah turun....lega hati ni sikit...

      Delete
  4. Moga Damia cepat sembuh...
    Rajin2 basah kan kain, lap2 badan dia ya Mia...

    ReplyDelete
  5. Atie - tima kasi....sekarang suhunya dah ok sikit.. :-)

    ReplyDelete
  6. Siannya damia. Kalau anak demam memang sgt risau. Nak2 bila cuti kita dah habis. Semoga damia cpt sembuh.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!